17-9 Paeroa

September 17, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Wat een mazzeldag. Vannacht regen, vanochtend droog, zelfs stralend. De weergoden zijn met mij, want ik zie buien hangen, maar ik fiets in de zon. Ik moet weer behoorlijk klimmen, maar daal daarna maar een klein stukje. Van de rest van de hoogtemeters heb ik vervolgens het hele fietspad plezier.
    Zoeken naar het begin van het fietspad. Hartstikke mooi. Langs een rivier, watervalletjes. Mijn lunchplek lijkt wel heel erg op de Dinkel. Ik pest mezelf nog met "moet je daar nou zo'n rot end voor vliegen". Komen er 2 papegaaien over. 😊.
    Blijk ik ook gewoon de historic walkaway te fietsen én door de gorge. Die laatste had ik nog niet echt als zodanig herkend. Op het moment dat het meer gorge wordt, moet ik door de tunnel omdat de track dicht is.
    Vanaf de andere kant kan je er wel een stuk in merk ik, op zoek naar een café. Die niet gevonden maar wel een heel mooi stuk gorge. Blijkt zo smal te worden dat je het niet kan fietsen. Had ik van de andere kant pas na 2,5 km gemerkt! De bezienswaardigheid is dicht.
    Vervolgens blijk ik niet goed op de campingapp gekeken te hebben. Waar ik dacht te kamperen, mag alleen in het weekend. En da's niet handig op maandag. Gelukkig blijkt er nog 1, anders had ik nog 20 km in rechte lijn (dus 25-30) tegen de wind in gemoeten.
    Ziet er niet uit als ik het terrein op rijd, maar er blijkt een stukje gras. Pffft.