26-9 Taupō

September 26, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 9 °C

O.k. dat was afzien. De gele weg bleef knetter druk en van dat stroomaf was weinig te merken. Wel leuk om echt langs die breuklijn te rijden. Vanaf het begin wind tegen, die aanwakkerde tot zo'n storm waar ik thuis mijn bed voor uitkom om er lekker met mijn gezicht in te gaan staan. Dan ben ik altijd blij dat ik niet fiets 😱. Op een gegeven moment worstelde ik in zijn 4 (dat is normaal 3% klimmen of zo) tegen de wind in en zag dat ik langzaam aan het dalen was. Poeh. Ik vroeg me af hoe het zou zijn als ik moest klimmen. Daar kwam ik ook achter,🤢 al was het gelukkig niet zo steil. Wel blij dat ik het gistermiddag niet nog gedaan had, al woei het toen iets minder. Heerlijk uit de wind in de zon gelunched, meteen 2 truien uit!
    Sloeg nog af voor de Rapids, ging me te ver naar beneden, ik weer terug. Kom ik er 1 km later spontaan langs!
    Camping is gaaf, aan thermal walk en aan rivier. Veel dieren: o.a. alpaca's, plofkip, brutale kippen. Ik moet alles achter slot en grendel. Heerlijk rustig. Geen Wifi. Thermal walk alvast gedaan, krijg je een thermometer mee.