29-10 Tapawera

October 29, 2018 in New Zealand

Samen ontbeten, droog ingepakt, knuffel, vertrek Becky; ik zwaai nog, maar ze kijkt niet om. Ik stop lekker 6 keer de eerste 3 kilometer. Dat doe ik niet als ik samen met iemand anders fiets, ondanks dat diegene daar niet om vraagt. Best interessant. Doe ik zelf.
    Het miezert, maar voor "continue regen tot 4 uur" vind ik het best meevallen.
    Ik mis Brooklyn, maar ben wel in Woodstock geweest! Alle "dorpjes" onderweg zijn niets (ook Woodstock niet). Om even voor enen ben ik bij de eerste camping, (44 km gefietst) de volgende is 8 km verder aan de snelweg, en die daarna over 54 km (stroomop met een heuvel). Hoe suf ook: ik stop. Kan de tent nog droog opzetten en daarna miezert/regent het. Gelunched onder een afdak, douchen en daarna lekker in mijn tent met de pinguins, een boekje, een spelletje en koffie.
    Het enige wat niet lukt is dat het om 4 uur stopt met regenen. Het lijkt even van wel, ik loop naar het dorp (100 meter) en in de volgende bui weer terug, retour boekje. Half 6 alsnog droog.