2-11 Berlins

November 2, 2018 in New Zealand ⋅ ☁️ 13 °C

Expectations: ik verwacht een rit door een gorge en 's middags regen. Heb ik het toch de hele dag niet naar mijn zin. Het is geen gorge en de rivier zie je zelfs amper. In Murchinson tref ik Jim, die zegt dat het aldoor heuvelt. O.k. maar moet dat zo steil? Zo heb je toch weinig lol van stroomaf. Ik probeer dit moppergevoel opzij te zetten. Dat lukt soms inmiddels wel, maar vandaag niet helaas. Ik mis het gezelschap van Becky.
    Dan naar de rode ster op de kaart: iron bridge. Pfffft, mopper.
    Half 3 in Berlins, Westport is nog dik 40 km en het waait inmiddels (tegen). Toch maar stoppen, heb me ook verheugd op bier en eten hier. Heb er dik 60 op zitten inmiddels.
    Tref ik Monica, die hier sinds zaterdag werkt. Als ik naar de glowworms wil, wil ze mee. Later vraagt ze of ik wel eens goud gezocht heb. Gaan we doen. En het is nog droog. Ze hebben hier zalmburgers.
    Het leven is goed.
    Met zo'n pan zand gewassen, heb je inderdaad 3 minischilfertjes goud. Ik krijg er 1, wil hem opplakken, maar het is zo dun en klein dat hij kwijtraakt in de lijm. Gelukkig heb ik de foto nog😀. De andere heeft ze trouwens weggegooid. De gloeiwormen waren weer mooi, en maar 2 minuutjes lopen.