13-11 Franz Josef Glacier

November 13, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Leuke dag, tot aan Franz Josef. Weer mooi weer, gezien op het weerbericht dat de regendagen die er aan kwamen zijn veranderd in "bewolkt". Fietsen ging lekker; af en toe uit voorzorg een wat langere pauze met mijn voet omhoog. Ik was om kwart over 12 al op de helft, en ik was pas om 10 uur vertrokken. Door naar de gletsjer.
    Grrrr. Alle campings in het dorp zijn alleen voor campers (alleen gravel). Ik kon wel bij het Chateau staan, tussen een gebouw en een hoge rotswand, op een groen tapijtje (letterlijk!) in altijd schaduw. Kom ik toch bij Top 10 terecht, waar ik langs gefietst was want die zijn altijd duur. Nou, deze niet hoor, deze is héél duur. Baalde ik al van, zijn ze ook nog de paden opnieuw aan het aanleggen met een buldozer, een schraper en zo'n aanstampding. Lekker rustig. Gelukkig gaan ze morgen "pas" om 8 uur verder. En dan wel hoogseizoen prijzen vragen! Nu maakt die herrie niet zo veel uit, want er zijn 5 of zo aanbieders van helicoptervluchten en zo te horen doen die goede zaken. (? Het is echt dúúr!). Gletsjertocht is ook heel duur. Vind ik het opeens niet zo erg dat ik mijn schoenen nog niet aan kan. Morgen wandelen naar de gletsjer (dus niet er op). Blijf ik toch maar niet 3 nachtjes 🙁. Gelukkig is het nu wel rustig al komen er andere tenten op "mijn" veldje staan. Zal wel even wennen worden in het zomerseizoen.