16-11 Lake Moeraki

November 16, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 12 °C

De enige bezienswaardigheid vandaag was een "historical plaque". Ik werd weer aangevallen door een bonte kraai, maar toen ik dat wilde filmen deed hij het niet meer. De Doc site waar ik wil stoppen heeft alleen gravel, of een weiland vlak aan het meer, ruim achter het bord "als het heftig regent kan het meer tot hier stijgen". En bedankt, want er wordt regen voorspelt en het drupt al vaag. Dan toch maar door naar Haast. Ik neem me voor om bij de eerste mogelijkheid te stoppen, ik ben aan het haasten en gisteren klopte mijn teen toch wel behoorlijk. Nu niet meer, maar toch een beetje voorzichtig.
    Eerste mogelijkheid blijkt een Lodge, 300 nzdollar per nacht. Toch gedaan! Inclusief 4 gangen diner en ontbijt, koffie en thee en koeken en fruit op de kamer. Ook gratis wassen. Ik zit een tijd met mijn voet omhoog en loop dan naar de gele wenkbrauw pinguins. Niet thuis. 20 min staan wachten. Ik vertrek als het behoorlijk begint te regenen. Gelukkig gaat het echt storten als ik thuis ben. 's Avonds mijn Maori oorbel terug gevonden in mijn stuurtas, helemaal blij.