27-11 Te Anau

November 27, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Als extra tractatie bij ontbijt met zon, krijg ik een Nieuw Zeeland vliegenvanger ongeveer op schoot. Geweldig. Daarna mooie tocht naar de highway, maar niet zo gaaf als gisteren, al gaat het een klein beetje naar beneden steeds. Ik heb nu meer wind tegen, en het is geciviliseerder. Wel mooi langs een soort "Blauwe Kamer", waar ze alle (niet native) wilgen er uit gerukt hebben en de oevers gestript, zodat de rivier weer zijn gang kon gaan. Door het alddoor naar beneden ben ik wel al voor tweeën in Te Anau. Bij de Top 10 moet ik voor 2 personen betalen, dus sta ik nu bij Lakeview. Daar boek ik een tour voor morgen naar Milford Sound. De weg is druk en smal met alleen maar mensen die de weg niet kennen. Dus dat ga ik niet doen. Slim hѐ?
    Ook boek ik een tour naar de glow worm cave voor het einde van de middag. Sta ik te douchen: ik wíl helemaal niet nu. Ik ben moe. Probeer te verzetten via de receptie, kan niet. Ik fiets langs op weg naar wat te eten, kan het toch. Nu ga ik overmorgen. Ondanks dat het wat drupt, geniet ik van het feit dat ik voor/in mijn tent zit. Morgen word ik om 7.45 al opgepikt! Internet tergend traag, dus foto's en footprints van gisteren volgen.