2-12 Clifden

December 2, 2018 in New Zealand

Sommige dingen zijn te groots voor foto's. Links en rechts bergen met hun top in de wolken, ik door een breed dal met weilanden en heel veel bloeiende brem. Mjum, ruikt zalig. Gemiddeld stroomafwaarts, die heuvel had ik al op de kaart gezien. Viel me toch niet mee en hij was niet eens heel hoog of steil. Kijk ik op de thermometer: 36 graden. En gisteren nog met hemd, t-shirt, dunne en dikke trui en regenjack met capuchon op voor de kou op de boot. Goh, dat mijn lijf dat dan ff niet snapt. Raar hoor.
    Ik probeer nog de Clifdon caves, maar dat is me toch te eng (smal en laag) en te donker met alleen een telefoon als zaklamp. Twee gloeiwormen gezien, ik vind het best en ga terug.
    Eindelijk een gratis camping. Ik ben er knetter vroeg en blijf toch, ondanks dat de volgende "echte" maar 14 km verder is. Veel te leuk.
    Wéér onweer, het rommelt lang van te voren, dus ik heb mijn tanden al gepoetst en geplast, stormlijnen vast (al was het nog windstil). Gelukkig maar, het is op zijn Nieuw Zeelands; in het kwadraat. Op die 2 aanbindlijntjes na, houd ik het binnen droog. Best een beetje eng. Blijft ook boven mijn hoofd hangen🤢