7-12 Papatowai

December 7, 2018 in New Zealand

Ook vannacht geen pinguins gezien, ik denk dat je ze pas hoort als ze op het nest hallo zeggen. Heb nog 10 minuten uit mijn tent liggen loeren, maar zelfs met slaapzak was het te koud. En retedonker. Rare hemel met zwarte vlekken.
    Ook geen dolfijnen vanochtend. Heb ik ook niet aldoor voor mijn tent gezeten want ik ging porridge koken.
    Na 12 km langs een baai had ik toch al 120 hoogtemeters geklommen (en gedaald) en de Niagara waterval al bezichtigd. Kreeg ri west wel wind mee, tof is dat. Toch een e-bike?
    Via Macleans waterval (dacht dat ik 15% terug moest duwen en toen was het niet zo, pfjoeh!) en niet de Cathedral caves (hek is maar 3 uur per dag open en nu dus niet), een historic site (zaagmolen en tram), Wilkies lake, een mislukte grot, naar een lookout: hier is nog oorspronkelijk bos met 1000 jaar oude bomen. Huh? Ik heb ze niet gezien, en die zaagmolen dan? De spuitgrot spuit niet zo nu. Ben om 3 uur op de doc camping. De volgende met het mooie uitzicht is te ver weg, vooral omdat daar nog weer 2 watervallen tussen zitten. Ik koop in de winkel een biertje voor 11 dollar! Maar goed dat dat pas buiten doordrong, want het is wel lekker. Gedouched met mijn waterzak.