25-12 Omarama

December 25, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

Iemand zei gisteren dat het 22 graden zou worden. Nou, doe maar 38. Ik kreeg er pas last van toen ik de tent aan het opzetten was. Ik heb zelfs even in een stuwmeer gedobberd. Het fietsen ging lekker ondanks beetje wind tegen, was wel lekker voor de afkoeling. Ik vond de route niet zo specta, langs het meer was 1 grote camping. Ik moet een heel stuk over de highway, maar er zijn slechtere dagen dan eerste kerstdag om dat te doen! Hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik de losse gravel links laat liggen. Het is zo warm dat de schapen bij elkaar in de schaduw gaan staan.
    In Omarama krijg ik mijn eerste "nee we zijn vol". Gelukkig is er ook nog een top 10 en krijg ik 10 gig wifi gratis, dus dat bellen moet lukken vannacht. Het hele dorp is dicht voor kerstmis, maar bar en restaurant van het hotel was open. Daar kon ik alleen een kerst buffet doen voor nzd 65,-. Toch gedaan, je kreeg gratis bubblies, heb ik nog een biertje uit onderhandeld. Erg leuk. Bijna alles geproefd en de conclusie: je mist er niets aan en de christmas pudding van Henning en Monique is ongeveer 20 keer zo lekker. Zelfs de koffie was slap. Ben er wel uitermate goed de avond mee doorgekomen.