25-1 Paekakariki

January 25, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Ondanks best warm, toch best goed geslapen. Vroeg wakker, dus Manuela en ik kunnen samen ontbijten. Ik krijg haar ontbijt er bij, want het is niet echt afgestemd op fietsers geloof ik, zoiets stop ik in mijn holle kies. Helaas blijkt de cereal net zo zoet als in Ecuador en word ik er net zo misselijk van.
    Om tien voor half 8 naar het station waar ik Manuela in de trein naar Auckland help.
    Ik fiets door, mis mijn eerste gorge road, doe de tweede. Die blijft een tijdje best druk en wordt daarna best leuk. En..... sluit aan op een fietspad tussen de trein en de rivier. Ook niet verkeerd, op 10 km op/naast de highway na, al gaat dát dan weer langs een van de laatste wedlands hier.Tijdens mijn lunchpauze bij Porirua tref ik Lee, dame van mijn leeftijd. Ze heeft altijd al willen fietsen, hoe dóe je dat? Gewoon, gáán. Ik ben een inspiratie! Een soort teken voor haar. Wauw.
    De camping is inderdaad mooi al sta ik wat lawaaiig bij de ingang helaas. Ik verplicht mezelf tot een wandelingetje langs een riviertje. Voor de tweede keer vandaag een bord over alen, maar weer niets gezien. Er zitten hier zo veel vliegen dat ik nu met een lange broek, sokken en een dunne trui met lange mouwen zit.