5-2 Taumarunui

February 5, 2019 in New Zealand

Het is lekker afgekoeld vannacht, dus de tent is echt kleddernat. Natter dan na een regenbui! Maar goed, ik hoef alleen maar 500 meter te klimmen, plus alle extraatjes. Maar de eerste kilometers zijn echt prachtig, je fietst gewoon door een tropisch regenwoud! Ik zie zelfs af en toe vogels! Ik denk trouwens dat ik vannacht kiwi's gehoord heb.
    Na 15 km wordt het weer meer productiebos en maak ik wat meer vaart. Denk zelfs dat ik wel voor twaalven in Raetihi kan zijn, dan kan ik misschien de bus nog wel halen. Ik word nog door een wesp (?) gestoken terwijl ik foto's maak. Ben gelukkig vlakbij mijn uitzuigset. En een mevrouw komt gelijk vragen of het wel gaat. Kiwi's zijn echt tof! Het deed knetter zeer, maar na anderhalf uur gaat het eigenlijk al wel weer. Hoera! En dus toch de bus gehaald. Boodschappen gedaan. Heb geen zin meer in 18 km fietsen en een Doc, dus sta nu aan de snelweg. Goed besluit om niet naar Taumarunui te fietsen! Brrr. Er was heel vaak zelfs geen vluchtstrook. In Raetihi leek het niet druk, maar hier wél! Ik krijg een biertje van weer een Kiwi, ik moet toch wel Nieuw Zeelands bier drinken! Hoezo trots op hun land.