18-2 Waitomo

February 18, 2019 in New Zealand

Wát een leuke dag zeg. Het begint al met fotogenieke paarden en Myna's die paardrijden. Dan om 10.20 een dorpje. Ik denk nog, zal ik nog een foto maken van wéér zo'n suf dorp zonder koffie: koffie tent! Toi-toi heet het, spreek uit toïtoï. Hebben ze nog wifi ook! Een kudde schapen komt me tegemoet, is weer eens wat anders dan er achterop fietsen. Ik vind het zo leuk dat ze hier krullen op hun kop hebben. Romnie zijn het, zei ze geloof ik.
    Dan halverwege de klim een lief wandelingetje naar een onverwacht prachtige waterval, vlakbij de top weer zoiets maar nu door een bloedstollend mooie gorge met een natuurlijke brug en tussendoor nog een grot die je alleen op de foto's kunt zien🙂(met flits dus).
    Voor het bord uitzichtpunt was ik gelukkig al lang gestopt vanwege het uitzicht. Volgens mij zie ik gewoon nog steeds mnt Taranaki!
    Kiezen tussen alle grotten hier is nog niet eens makkelijk. Ik doe morgen Spellbound, daarna zie ik wel weer verder. De buurtsuper hier heeft niet zo veel en knetter duur. Dus ik ga uit eten in een echt restaurant. Lamshack. Zálig!
    's Avonds op de thee bij Barbara en weet niet meer uit Australië, die net het restaurant in gingen toen ik er uit kwam. Hebben ze het hutje naast mijn tent, nodigen ze me uit. Leuk.