25-2 Rotorua

February 25, 2019 in New Zealand

Hoezo functioneert mijn hoofd niet 's morgens! Ik had bedacht dat ik zou ontbijten met brood, want ik heb nog zo veel. Dus stop ik, na even poedelen in de lauwe baden, mijn laatste 4 boterhammen in de toaster en eet ze op. Ik heb nog 2 kapjes. Wat klopt er niet aan dit plaatje? Inderdaad: lunch. Ik ben never voor de lunch in Rotorua. Nou ja, desnoods onderweg maar porridge koken. De stormlijnen stonden vannacht iig niet voor niets!
    Ik moet weer duwen, een heel lang stuk (nou ja, te lang om te fietsen) van meer dan 12%. Ik vloeken, waaróm?? Oh ja, ik zit ondertussen op Te Ara Ahi, da's een fietsroute, logisch dus. Moet ik al vloekend ook lachen.
    Waimangu is mooi, maar niet het mooiste wat ik gezien heb. Maar wel een super raar idee dat het pas 140 jaar zo bestaat, en 1 bron pas 45 jaar. Zo'n raar idee. Ik loop het hele stuk, ondanks dat ik dan de bus van 12.35 mis. Kan ik wel nog even vogelen bij het meer. Ik ben helemaal trots op mezelf dat ik mezelf niet opjaag. Kom ik wat later in Rotorua, nou en? Geen bijzondere vogels, die voelde ik al wel aankomen ondanks het vogelreservaat. Na een stuk quiche (lunchprobleem opgelost) vertrek ik via een appelboom om 13.50. Moet ik me toch nog een stuk klimmen. Bah. En dat met al die appels! En dan langs de snelweg..... Hahaha wat ging dát lekker naar beneden. 1% of zo, en windkracht 8 achter. Snap ik opeens dat de heenweg 5 maanden geleden minder leuk was. Ook nog een keer door de gorge, weer mooi en makkelijk. Via de Pak n Safe naar de camping. Voelt een beetje als thuiskomen, ik weet de weg! Onverwarmde tentsite genomen. Eten uit de hangi. Ik vind de oranje kumara toch het lekkerst. Mijn onverwarmde site heeft toch een heel stuk met vloerverwarming, dus daar zit ik nu te footprinten, want het waait weer killetjes. En wat denk je wat: Becky en Liz staan hier ook! En weet iemand wat er in vredesnaam in dat hol kan zitten? (Laatste video)