27-2 Rotorua: Whakarewarewa

February 27, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 19 °C

Vanochtend nog twee nachten erbij geboekt, morgenavond gaan we met zijn drieën naar het Chinese nieuwjaar. Ik vraag meteen of er niet een onverwarmde plek is, nee. Jammer. Ik fiets/wandel het voetpad langs het meer en later het fietspad. Goede reden om nog een keer terug te komen: ze zijn het mooier aan het maken. Kan ik kijken hoe het geworden is. Misschien is het museum dan ook open. Ik vind het weer mooi, maar minder indrukwekkend dan de eerste keer, ik ben verwend denk ik. Ik zie wel toch weer nieuwe dingen. Met genieten van de mooiere vogelgeluiden (bij ons zouden eenden minder leuk klinken toch?) en toch veel foto's, doe ik toch 2 uur over 4 km.
    Doe toch het thermale Maori dorp. Gaaf. Voorstelling was weer leuk, dorp ook, toch weer eigen rare dingen zoals een meertje wat stijgt en daalt en dan keihard gaat bubbelen. Dat bubbelen heb ik gezien, wisselt ook van plaats. Raar hoor. En die grote geyser in Te Puia zien spuiten.
    Terug op de camping is de plek naast me (volgens mij koel) leeg en word ik bijna over mijn tenen gereden door degene die daar zijn camper neerzet. Ik ben razend om 2 redenen dus. Ga verhaal halen bij de receptie, ze snapt er niets van. Laat maar. Ik ben er een beetje naar van, ik heb nota bene allerlei mensen hier naartoe verwezen! De buurman biedt alsnog zijn excuses aan. Héél erg fijn.
    Komt later de manager nog ff checken. Half uurtje later sta ik op een andere plek. Ook fijn. Mijn nieuwe slaapshirt hielp wel iets, maar tegen stoom onder je grondzeil helpt niet zo veel.