• Day 44

8-3 Wellsford

March 8, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Deze dag knippen we er uit.
    Ik kan droog inpakken, om half 11 begint het te regenen. Ik ben net voorbij een winery met koffie, dus ik terug. Ik ga op een goed moment toch maar fietsen, goed idee want het wordt niet meer droog. En steeds hellinkjes van 8-12%, jemig wat vermoeiend. Ik wil stoppen na 35 km bij een hotel maar ik moet al mijn creditcard gegevens invullen, inclusief security code. De eigenaar snapt niet dat ik dat niet fijn vind, en wil me spontaan geen kamer meer geven, ondanks het feit dat ik het al ingevuld heb. Ik door (met het formulier!), volgens de winery zijn er motels. Not.
    Om 4 uur ben ik zo nat en koud en het spuugzat, er komt nog weer een steile berg aan, en zo leuk is de weg nou ook weer niet, dat ik probeer te liften. Dát gaat makkelijk. Zelfs met de auto was het nog een eind. Motel 1 is duur. Motel 2 vol, er is een biker conventie dus 3 zal ook vol zijn. Terug naar 1. Natuurlijk wordt het vlak daarna droog. Maar er zijn toch geen campings en ik heb ook best zin in een gewoon bed!