17-3 Russell

March 17, 2019 in New Zealand

Jamie, een 73 jarige Ier, die gisteren ook aan kwam fietsen op Whangaruru gaat ook ri Russell. En inderdaad treffen we elkaar weer onderweg. Gelukkig maar, want een site voor 1 persoon kost hier 33 dollar, maar met zijn tweeën 44,=. (20,= pp. na korting). Ik wil nog een dag blijven, houd mijn poot stijf en mag morgen ook voor 20 dollar. Ze geven 5 dollar per site voor een inzameling voor de moskeeën in Christchurch. Om het goed te maken betaal ik dat zelf.
    De dag begon erg mooi en leuk en werd erg mooi en zwaar. Ik zag ook niet zo veel van de zee als gehoopt en later zag ik pas dat de (kortere) gravelweg door Kauri-bos ging. Terwijl andere info aangaf dat je dan 4 uur moest wandelen. Jammer, gemist. Maar........ Herinneren jullie dat gat met het rare geluid nog? Ik weet nu wat het is! Heb een kwartier staan wachten: ijsvogel! Het is een ijsvogelnest!!
    Blij trouwens dat ik hier de post niet hoef te bezorgen. Dankzij mijn mangrove wandeling herken ik ze nu wel.
    Weer 911 hoogtemeters! Pfff. En douche, toilet en keuken is hier op een bergje😕.
    Er zitten hier weka's!