13-4 Algies Bay: "zeilen"

April 13, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

Nou Joke; speciaal voor jou!
    Deze camping heeft gratis kajakken en zeilbootjes. Ik krijg geen beweging in de zeilboot, alles ligt hier op de kant, en het is laag water, dus een heel eind wandelen. Tegen twaalven zie ik de eigenaar, betaal en zeg dat het niet lukte met die zeilboot. Hij helpt me met een ander, een Laser. Op zijn commando vanaf de wal laat ik het roer zakken en de kiel..... en houd vervolgens de helmstok los in mijn handen. Terwijl ik dat probeer te fixen, sla ik om. "Gewoon weer overeind zetten" was de opdracht. Dat lukt niet met mijn huidige Sidonia modelletje. Ik neem de boot op sleeptouw, maar jemig, wat is dát een eind zwemmen dan. Gelukkig heb ik verplicht een zwemvest aan, en bovendien komt hij me in een roeiboot tegemoet en helpt me weer aan boord. Toch maar niet zeilen, wát een mazzel dat ik niet veel later omsloeg. En, bijkomend voordeel: nu heb ik de hele middag nog en weer een set schone kleren. ☹️
    's Middags nog even aan de baai gezeten. Nu echt zeker weten een NZ dotterel. Raar, die is zeldzaam. De banded komt veel vaker voor en die heb ik niet gezien! Die ijsvogel had ik al, maar nu zag je de kleuren weer zo mooi. Vanaf "the fat Tuï" in Abel Tasman vraag ik me al af of ze nou 1 of 2 witte ballonnetjes hebben. Deze 2. Maar soms lijkt het echt 1.
    De familie zit hier al zo lang, de baai is naar hen genoemd en ze hebben hun eigen museumpje. Die eik is gepland door overgrootmoeder en is pas 150 jaar oud!