23-4 Auckland airport

April 23, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Ik kan 's nachts tussen de buien door plassen, maar droog is anders. En dan valt het 's ochtends opeens reuze mee! Eindeloos heen en weer lopen met dingen die weg kunnen, nog schoon moeten, het schiet niet op. Maar toch om half 10 ri Torpedo 7. Weer de brug over en dan via een fietspad langs het water. Het is nog leuk ook.
    Eerst weigeren ze de tent in te nemen want hij is nat: "health and safety risc". Ik blijf heel kalm, zeg dat het alleen water is, misschien kunnen ze hem even uithangen, ik ga naar huis, ik heb hem zo droog mogelijk ingepakt, maar veel zon was er niet vanochtend. En dat werkt! Er wordt druk gebeld (ondertussen wordt de trapper die ik niet los kreeg losgedraaid), maar de tent moet getest. Snap ik. Dus gegevens achter gelaten en via Ambury (lunch) en nog een fiets/wandelpad naar het vliegveld. Onderweg hordes scholeksters en een hus lepelaars! Wel blij dat ik het morgenochtend niet hoef te doen. Er is niemand meer bij wie ik kan checken of de fiets echt in een doos moet. Ik ga het gokken, als het niet lukt koop ik daar een doos.
    Hotelkamer is niet groot, maar de fiets kan er net bij en dat mag ook. De douche is top. Ik trakteer mezelf voor het laatst op een vegetarische burger met friet. Helaas hebben ze geen Tuï of Speights, dus ik doe een cider.
    Het voelt al als een reisdag en dat is prima. Here I come!