2-8 Corfe Castle: Lulworth Cove

August 2, 2019 in England ⋅ ☀️ 19 °C

De dag begint goed met een boomklever en een boomkruiper. Met veel moeite eindelijk iets raar piepends in het vizier: puttertje. Maar wel ideaal vogelen zo zeg, op mijn stoeltje, kopje koffie in mijn ene hand, fototoestel in de andere.
    De baai blijkt maar 15 km. te zijn. Doe ik dat, ga ik met tent enz. een wat minder op en neer route. Goed idee: je moet de Purbeck Range over, al snap ik niet helemaal waarom. Raar hoor, aan de ene kant de zee en aan de andere kant een bijna platte pannekoek met wat meertjes. Lulworth Castle is dicht, daar kom ik makkelijk van af. Lulworth Cove is lang niet zo specta als ik dacht, maar duidelijk een uitje voor veel mensen hier. Laat ik daar dan maar van genieten. Ik boek een boottochtje naar de amazing Duddle Door en trakteer mezelf op een ijs om de tijd te vullen. Helemaal prima. Duddle Door is een natuurlijke brug die er met een beetje fantasie uitziet als een drinkende draak. Erg leuk om een praatje te krijgen over de rotsformaties en om de Jurasic Coast vanuit zee te zien. Er wordt druk gewandeld, het lijkt de Chinese Muur wel!
    Op de terugweg naar de camping naar Tyneham (vooral gelopen omdat ik geen zin had om die Range voor de derde keer te beklimmen). Tyneham is een dorpje dat in 1943 is geëvacueerd omdat ze voor Dday moesten oefenen. Na de oorlog heeft het leger het gehouden en hier een groot oefen-en schietterrein gemaakt. Na protesten is het nu een beetje toegankelijk en het dorp een soort museum. Raar idee, beetje naar.
    Ik mis de laatste pub en denk dat ik nog een stuk moet klimmen, maar dat is alleen de 300 m naar de camping. Toch te moe/lui om 10 min. naar het dorp te lopen voor een biertje. Ik drink hier een koude limonade en zit op de fish and ships te wachten die hier om 7 uur komt. Ik blijf morgen nog een dag. Dan ga ik naar het dorp en kasteel wandelen. (en de pub denk ik! 😉)