16-8 Newmarket deel 1

August 16, 2019 in England ⋅ 🌧 18 °C

Op het grasveld naast mijn tent niet de beloofde groene spechten, alleen konijnen. De tocht begint mooi, nu wel door het centrum, toch wel leuk, langs de Cam, weer even omfietsen voor een opgebroken viaduct, maar minder ver dan gisteren. Daarna wat wisselend, soms minder leuk langs een drukke weg, maar dan altijd op een fietspad. Maar het is wel steeds zo leuk dat ik snel in de gaten heb als ik verkeerd zit.Tegen de middag gaat het regenen, dus ik doe een pub (nice timing). En fiets weer droog verder. Dat duurt helaas maar even en de route volgen is niet aldoor even makkelijk. Om half 3 ben ik in Newmarket. De eerste camping is nog 30 km weg (als het goed gaat) en eigenlijk wil ik even in Newmarket zijn ipv door heuen om een camping te halen. Dick Francis schrijft altijd over Newmarket, het is het centrum van de racepaarden. En ik ben ook dat gezeik met die campings zat. Gisteravond was mijn tablet verdwenen die ik in de "dames" aan het opladen was via een stopcontact voor scheerapparaten. Reden: dan wordt de stop overbelast en komt er brand. Ligt dit aan mij of is dit echt kul? Ik heb hem weer hoor, maar jemig.
    Kortom, als ik langs een hotel fiets dat "Heath" heet, zwicht ik. Vind 85 pond te duur en mag er vervolgens in met wandelkorting: 60 pond. En nu heb ik de Jockey club gezien,Tattersalls (mocht er eigenlijk niet in, maar dat stond er gelukkig niet en het hek was open), daar worden jaarlijks 10.000 renpaarden verhandeld, 3 trainingsstallen en The Gallops, dat is vlak naast mijn hotel. En omdat ik hier morgenochtend dus nog ben, kan ik een stukje training zien!
    Ik heb al 2 koppen english breakfast thee op met melk en suiker, het regent nog steeds en het is koud.
    Goed besluit.