21-8 Bodegraven

August 21, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Ik ben opeens de plastic hoes kwijt waar de kaart in moet op mijn stuurtas. Fiets nog terug naar het strand, maar lauw loene natuurlijk. Ik begin langs de Nieuwe Waterweg, het plan is om aldoor langs de rivier te fietsen, maar ik vind het te industrie en ik heb wind tegen. Ik buig dus noordelijker af. De knooppunten zijn hier bij vlagen net zo moeilijk te vinden als in Engeland. Maar het is prachtig. Bijna alleen vrijliggende fietspaden of hele kleine weggetjes. Bijna het enige verkeer wat je tegenkomt zijn fietsers. Dat blijft me verbazen, zo onder de rook van Rotterdam.
    Ik wil graag door Gouda fietsen, maar als ik er dan eindelijk ben, ben ik niet meer in de stemming. Ik moet ook nog een eind naar de camping. Dat valt uiteindelijk iets mee, behalve dat het een na laatste knooppunt verkeerd aangegeven staat. Vrij snel gered door mijn kompas. De camping is aan geen drukke weg, iets groter dan gehoopt, maar helemaal prima en ik heb prachtig uitzicht. Wel een beetje moe na 92 km, maar een leuke afsluiting zo. Morgen tijd zat om leuk naar Utrecht te kriebelen.