29-7 Oude Willem - Norg

July 29, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 17 °C

Ik heb afgesproken met Edo om een uur of 4. Ik heb dus tijd genoeg voor nog een extra lusje fietsen. Maar geen zin. Ik zit nog weer een buitje uit in de tent vlak voor ik ga opbreken en het blijft de hele dag dreigend. Ik fiets door het Drents en Fries Wold. Wandel een stukje richting en door de stuifduinen. Erg mooi, maar van de beloofde roodborst tapuit of heideblauwtjes geen spoor. Het is ook niet echt weer ervoor. Dan over het Föstloër veen. Heel erg mooi. Helaas blijft het weer weinig fotogeniek. Vervolgens richting Appelscha. Bij het terrasje met het héle lekkere broodje is de keuken nog een half uur dicht, "want het is zo druk".(?) Door naar Appelscha, geen normale broodjes. Garnalensalade en brie in de supermarkt gekocht. Vervolgens word je eerst oost langs het kanaal gestuurd en 4 bruggetjes later weer west. En zó leuk is Appelscha nou ook weer niet. Ik ga Noord en kom zo ook weer op de route en bij een bankje. Is het toch kwart voor 1 en heb ik al 17 km gefietst.
    Dan toch richting Norg, ik ben gewoon moe. Kom met de knooppunten langs een hunebedje. Zet daar de navigatie aan en in plaats van langs de drukke weg (knooppunten), over een super leuk fietspad naar Norg (Osmand). Schiet mij maar lek. Op de camping geen probleem en dankzij Edo's foto vind ik ook hun tent. Er mag hier veel niet wat ergens anders wel mag, bv afwassen. Edo smst dat ze later zijn. Beetje jammer, vooral omdat nu de chips open zijn.😉 Voor het eerst in een week! Tada!
    Het is fijn om ze weer te zien. Mats is ook blij, hij komt steeds even langs tussen het spelen door.
    33,7 km