3-8 Waskemeer - Ellertshaar

August 3, 2020 in the Netherlands ⋅ 🌧 16 °C

Heerlijk geslapen ín mijn slaapzak, dus de tent is drijf van de condens. Een waterig zonnetje helpt een beetje. Ik blijf toch maar niet staan. Ik wil toch fietsen, neem ik liever alles mee. Ik vertrek richting het fietspad wat me leuk lijkt. Moet ik wel om Assen heen. Kom ik toch steeds dichter bij Norg. Ik sta in dubio. Het was zo'n fijne dag, nu "koffie doen" voelt als een slap aftreksel. Maar niet langsgaan terwijl ik zó dichtbij ben voelt ook suf en misschien wel niet leuk voor Edo, Ilse en Mats. Ik bel. Ze zitten in de auto op weg naar Emmen. Weg keuzestress.
    Ik fiets door een prachtige omgeving over meestal rustige weggetjes of fietspaden. Ik denk op een gegeven moment: hé, nog geen hunebedden gezien. 2 bochtjes later: inderdaad. En daarna nóg een heel roedel. Ook 1 die nog bedekt is. Gaaf hoor.
    Tijdens 1 van de hunebedden gast het wel héél erg hard regenen. Ik mag schuilen onder een grote achterklep van een mountainbiker die vroeger ook gefietskampeerd heeft. Dus lekker staan beppen over fietsen en tuinen. En na een kwartier is het weer min of meer droog.
    Jammer dat het net weer gaat storten voordat de tent staat, maar uiteindelijk valt de nattigheid nog best mee. En daarna kan ik lekker buiten zitten met mijn bulgur. Waar ik wilde eten onderweg was allemaal dicht. Leve de maandag!
    75,1 km.