5-8 Hees - Haarle

August 5, 2020 in the Netherlands ⋅ ☀️ 26 °C

Ha, droog die tent! Andere dag dan gisteren. Nu heb ik binnen 30 seconden het goede knopje gevonden op mijn fototoestel voor de kleuren. Hij staat nu op "extra kleur". Ik vind dat het nu is wat ik zie.
    Op aanraden van Dick de camping baas mik ik op Echten. Wat zo'n leuk paadje leek eindigt in no time op een provinciale weg. Ik maak me een beetje zorgen over zijn verdere tip over het Reestdal. Ik kruis de knooppunten, sla dus af en rijd via een prachtig pad richting Koekange. Snijd een stukje af voor de kruising over de A28 bij Eemten. Het Reestdal is inderdaad mooi; en een fietspad langs een provinciale weg, al is die niet zo druk. Ik sla af bij Bloemberg en zie een leuke Rust. Leuke hond, schattige rode kittens, er is er nog 1 maar ik beheers me. Vervolgens door ri Dedemsvaart. Het begint me wel een beetje bekend voor te komen. Hé, daar is die andere Rust van de heenweg. Dus toch maar niet oost langs Ommen, maar west. Doe eens origineel. Het stuk waar ik best tegen op zie omdat het pal tegen de wind in lijkt, valt reuze mee. En dan zijn sommige stukjes gewoon prachtig. Bij Stuwe bijvoorbeeld. Maar veel fietspaden kent Overijssel niet. De Lemelerberg bleek hem nog niet te zijn, en moest ik tussen gemotoriseerd verkeer op. Niet zo hoog en erg als Zuid Amerika, maar leuk vind ik zoiets niet. Tegen de wind in naar beneden suizen was het dan weer wél. Rijd je een keer niet over een gewone weg, is het een zandpad. Zonder schelpenpaadje. En op het einde van de dag toch gelukt! Práchtige camping, SVR, 50plus. Ik in een deuk: ik mag er op! Mag ik er niet koken, want ze hadden brand gehad en die gaspitjes waaien altijd om. (?) Op de volgende camping hoor ik dat het gloeiende kolen van de BBQ waren geweest. Ik zeg niets.
    Ik koop een ijsje omdat ze geen bier hebben. Jak wat zoet. Ik eet het niet op, ook beter voor de lijn. Terwijl ik mijn eitjes kook bedenk ik dat ik dan ook prima koffie kan maken. Oh. Doe ik daar dat boerenjongens ijs in. Heb ik toch een soort irish koffie! Mjum.
    Gelukkig kan ik nu in de schaduw van mijn tentje zitten. Achter de heg was toch wat suf. Maar het was echt te heet in de volle zon. Voordeel: mijn was is al droog!
    79,7 km.