• Schaatsen

February 14, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ -2 °C

Vrijdag was het mooist, was ook mijn eerste keer dit jaar. Op de Molenpolder, windstil, zon, gezellige mensen om me heen. En dan een héél eind schaatsen, en dan ben je 1 weggetje ver hemelsbreed. O.k. je moet daar wel een beetje zigzag.
    Zaterdag was ook leuk. Aan de andere kant van de weg dan de "echte" Molenpolder. Dat blijken echter vooral afgesloten vakken. Wel een beetje gekluund, maar dat vond ik toch minder leuk.
    's Middags nog bij Fort De Klop geschaatst. Vooral erg genoten van alle kindjes op van die dubbele schaatsjes. En de zon. En iemand die heel goed kon schaatsen gevraagd of hij mij een tip kon geven. Nu heb ik wat te oefenen.
    En dan vandaag. Naar de Tienhovense plassen gefietst. Dat was al tof. Vooral dat het überhaupt kán! Alleen fietste ik wel langs een bord "ijs onbetrouwbaar".
    En toen waren er heel weinig mensen, en het ijs was hobbeldebobbel. Al was er wel iemand die zei dat hij daar al 3 dagen schaatste. Maar ik had het niet erg naar mijn zin. Moest 3 keer klunen en toen was ik bij de kleine plas van de Loosdrechtse plassen. Daar was het drukker en het ijs beter. Maar ik bleef angst in mijn benen houden. Ben ik gewoon opgehouden. Dijkje op geklommen en niet terug naar mijn fiets gehobbelschaatst, maar heerlijk gewandeld. En als bewijs dat dat een goed besluit was, verkochten ze aan het eind van het dijkje warme chocolademelk met slagroom! En een wafel. Wintersportgeluk.
    Op weg naar huis zag ik allemaal mensen met schaatsen onder hun arm een bruggetje over gaan. Leek me ook een leuk wandelpaadje. Heb ik toch nog even geschaatst, was fijn ijs en minder eng.
    En nu zijn mijn benen wel beurs genoeg.
    Fijn hoor, zo'n wintersport vakantie.