15-6-21 Bantega

June 15, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Dit is wel weer een dag a la mij zeg. ' s Ochtends nog meer kleefkruid gewied en daarna de hele zooi op de composthoop. 3 kruiwagens ja.
    Daarna fikkie gestookt van de meidoorn met een ziekte die Bert gesnoeid had. Uitgebreid de route bekeken met Bert, Lemmer is echt te ver.
    Ik vertrek tegen half 1. Lekker briesje pal achter, dus na een uur zit ik al op het prachtige fietspad langs de Swette. Aan het eind toch maar rechts aangehouden omdat knooppunt 14+15 aan een drukke weg ligt. Ik denk nog: jammer dat er geen fietspad langs het spoor ligt. Ligt het er ondertussen wél! Hartstikke mooi en zo is het nog korter ook. Pauze is boodschappen bij de Lidl, daar zijn de maaltijdsalades in de aanbieding. Nou, vooruit maar weer dan. Na 55 km is het toch half 5, ik ben ver genoeg opgeschoten, dus mik op diverse campings oost van St Nicolaasga. Eerste is er niet, tweede is een recreatiebedrijf. Derde ook, toch maar even kijken. Knetterduur en dan moet ik nog op zo'n takkeding ook. Er komen er nog heel veel, ook niet aan het water, dus door. Om een lang verhaal kort te maken: die waren er niet meer. 30 km later sta ik op een (eigenlijk volle) SVR 8 km voorbij Lemmer. Tent staat om half 7.
    85 km. O.k. Ik had wind mee, maar toch wel een beetje trots. En ook nog een glanskop (denk ik) gescoord!