13-7 Aabenraa

July 13, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 24 °C

Vannacht besloten dat ik in Aabenraa ga proberen de auto neer te zetten. Straks slepen ze hem weg...
    Ik ben laat wakker en dus om een uur of 11 in Aabenraa. Daar mag ik niet meer gratis de auto laten staan, maar wel voor 10 kronen per nacht (afgedongen van 20). Deal. Voelt toch beter. Blijf ik ook nog een nacht, en ga op mijn gemak shoppen in Aabenraa en dan vanmiddag lekker voor de tent.
    Goed plan. Gelukkig breekt op het moment dat ik alles heb de zon door (knetter benauwd weer) waardoor ik er achter kom dat ik alleen de glazen van mijn wissel-bril bij me heb, en niet mijn bril. Grrrrr. Dat is toch echt eerste levensbehoefte bij fietsen. Eerste handige bril is 200 euro. Aangezien ik zeker weet dat ik er dan helemaal meteen op ga zitten; dat moesten we maar niet doen. Gelukt voor 900 kronen met 70% korting. Toch nog 36 euro, maar vooruit maar. Lelijk maar lekker en functioneel.
    Gelukkig heeft de camping wifi, kan ik geld overboeken van een spaarrekening. Was ik thuis al 3 keer gaan doen, maar toch niet gedaan.
    Nu kan ik zelfs op dit tempo nog even vooruit.
    Er komen nog 2 losse fietsers aan, een Deense en een Duitse mevrouw van 75. Leuk om even met ze te kletsen. Brigitte, de Duitse, wil niet op de foto. Hanna (?) wel.