19-7 Blåhoj

July 19, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Gisteren drong het opeens tot me door. Als mensen geen 1,5 m afstand houden is dat hún probleem. Ik ben ingeënt! Ha!
    Grijs en kouwig,ontbeten met trui en dons en lange broek. Vannacht zelfs 5 druppels regen.
    Ik vind de noordzeeroute eigenlijk niet zo leuk, je rijdt aldoor onder de dijk. En wind tegen. En het Viking festival is 1 weekend eerder dan ik dacht zie ik nu. Als ik er nu naar toe rijd zou ik het moeten kunnen halen.
    Zo gezegd zo gedaan. Moet ik toch nog een heel stuk noord tegen de wind in. En tot Sig is het aldoor langs een drukke weg. En dan rijd je langs zo'n stomme weg, liggen er nog geen blikjes ook. Boeh! Wel een goed idee om noord-oost te gaan. Ik kan nu 19 rijden met weinig moeite ipv 13 terwijl ik plat op mijn stuurtas lig en me een hoedje trap. Het leuke van fietsen is, dat dan de afstanden opeens heel anders worden.
    Ik moet een stukje met een andere route mee zeggen de bordjes. Daardoor kom ik wel langs een hunebed zegt een ander bordje. Alleen dat zie ik niet. Jammer. En dan voorbij Grindsted: oude spoorbaan, prachtig. Normaal fietsbaar schelpenpaadje. Ik hoef nu maar 3 km want daar is de minicamping. Net een beetje te dichtbij voor het schema, maar de volgende is wel ver. Heb ik alleen vergeten in de app te kijken. Het geval is allang opgeheven. In de app staat echter een shelter langs die spoorbaan. Doen we. Ik blijf genieten van de mooie route, ondanks dat ik nu wel moe word. In een dorpje nog zoeken naar een andere shelter, niet gevonden. Dus door. Ook niet te vinden maar nu ga ik vragen. Het is zes uur. Gelukkig door het missen wel een wc en water gevonden. Het gebouw is dít jaar geopend! Bij de shelter (100 m. terug) is verder niets. Het was wel goed voor het schema: 91 km.