20-7 Sønderskov (dus eigenlijk nergens)

July 20, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

De route blijft een spoorbaan, leuk, beetje rul weer. Ik zie een ree met jong! Bij Brande loopt de route anders dan op mijn kaart, ik kies voor route volgen en mis dus Brande. Dan nu maar ff pauze en straks koffie in Ejstrupholm. Hahahaha. Daar is de slager, de kledingzaak, de bank etc tot 13.30 dicht. Geeft niet, er is toch geen café of supermarkt. Ik had alleen 3 keer naar de kapper gekund.
    Uiteindelijk scoor ik na mijn lunch op een bankje in brandnetels, bij een Kobmans een ijsje. Fiets nog even door, ís er toch een leuk restaurant in het oude station van Vrads. Heb ik daar op een bankje mijn ijsje gegeten.
    En dan alweer een spoorbaan, maar nu asfalt. En aangezien het hier een stuk meer heuvelt vind ik het een goed idee. Alleen worden de dijken opzij steeds hoger, waardoor ik steeds minder zie helaas. En het begon zo mooi.
    Vlak na Them passeer ik een shelter. Maar de wc zit op slot en ik wil eigenlijk Wifi en een camping. Dus na boodschappen in Virklund rechtsaf naar die zo mooi aan het meer gelegen camping. Vol. Terwijl de tentplaatsen niet eens nummers hebben. Een vriendelijke kampeerder weet gelukkig het paadje naar... inderdaad de shelter. Heb ik eerst op de camping zitten Wifiën en heb daar 6 liter water getapt. Het pad is helaas een echt voetpad, wat na de eerste shelter, waar al een grote groep staat, verwordt tot een modderbad. Ik kom er toch. En eerlijk gezegd sta ik nu veel leuker dan op die hutje-mutje camping.
    Er zijn alleen picknickbanken en afvalbakken verder niks, zelfs geen droge plee. Later komen er nog 2 kanovaarders staan. 64 km