15-8 Klintholm deel 2

August 15, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Daarna richting noord. Ik neem een afslag te vroeg en kom daardoor op een prachtig wandel-/fietspad. Veel leuker dan de route. Zodra ik weer op de route kom, is die ook een heel stuk leuker geworden. Route 58 langs de kust is prachtig maar wordt wel héél smal! Net als ik begin te stressen, komt de bocht en komt het goed.
    Ik besluit naar de camping aan de noordkust te gaan. Hij ligt zo mooi. Blijkt een soort DOC camping te zijn. Kist 50 kronen, er staat alleen niet hoe je dat moet betalen. Chemisch/droog toilet, watertank met drinkwater. Ik vind de sfeer niet prettig en geen zee te zien. Dan maar door, ik klim relatief makkelijk weer terug naar de weg. Kom langs Lisselund, zou een slot moeten zijn, maar laat maar. De shelter een stukje verder heeft niets. Dan maar de echte camping. Ondertussen zakt de moed me in de schoenen als ik zo'n wasbord naar boven zie. Ik ben moe en mijn kont doet weer zeer.
    Kost de camping toch 220 kronen. Allemachtig, ik kijk serieus of ik nog naar een andere shelter kan, maar ik kom er niet goed uit met die app en ik ben echt bekaf. Dus nu sta ik er, geen horizontaal plekje te bekennen, behalve als je met je haringen ongeveer in de weg zit. En nou heb ik de pest in. Stom, want het verandert er niet door. Douchen is inbegrepen. Dus nu gá ik straks toch lang douchen! En al de dingen (3) die ik wil wassen doe ik lekker óók onder de douche! Puh! Ze zijn ook weer aan het oogsten. Maar iets verder weg. Het verkeer is bedaard. De wifi moet ik weer voor wandelen. Boeh.
    79 km. en 667 klim meters. Dat dan weer wel.