18-8 Marstal

August 18, 2021 in Denmark ⋅ 🌬 18 °C

De zon zou schijnen! Niet dus. Nog ff een buitje zodat de tent niet droog mee kan. Ik kan gelukkig ontbijten onder het afdak van "de buren" die een huisje hebben. Ze leveren ook kokend water. Lief hoor.
    Sebastian gaat ook richting ferry, dus we gaan samen. Eerst even de stad in, toch maar niet anders halen we het niet. Mooie route, redelijk beschut, maar toch weer verder dan gedacht, dus we halen die van 10.15 toch niet. Gelukkig maar, want het is gratis, maar dan moet je eerst boeken en dan krijg je je geld terug. Maar boeken kan alleen met een creditcard. Ik ga vragen bij de enige medewerker, die bij de toegang. Uiteindelijk levert hij mij 2 gratis boardingcards. Hartstikke aardig want eerst zei hij dat dat niet kon. Met al dat gedoe en al mijn kleren aantrekken, zijn we nog net op tijd voor de volgende boot. Route 8 dwars Langeland over is hartstikke mooi. Sebastian gaat naar Funen, ik naar Aerø, dus we nemen afscheid op de splitsing.
    Ik blijk nog ruim tijd te hebben, nog even Rudkøbing in en Aad Jan gebeld. De Havenstraat is super lelijk, en dan ga je 1 zijstraat in en dan is het gelijk prachtig!
    Moet ik toch wéér reserveren zeg. Ik krijg een hartverzakking, de volgende boot gaat pas over 2 uur en 20 minuten. Ik mag gewoon mee, even een kaartje invullen. En het is alweer gratis. Pfffff. Wel een briljante route, al zeg ik het zelf. Ik hoef heel veel kilometers niet naar het westen te fietsen, dat doe ik per boot😊
    Het is 4 uur als we aankomen, dat wordt dus de eerste camping. Er is niemand in de receptie, maar je kan bellen. Ik kijk op de plattegrond en kies een beschut plekje. Tip: je kan beter eerst live kijken. Gelukkig is de wind niet zo achterlijk hard als gisteravond en het wordt geloof ik ook minder, maar helemaal rustig voelt het (nog) niet. Het strand hier is ook niet om over naar huis te schrijven en de 10 kronen voor 4 minuten douchen heb ik ook niet. Maar wel wijn. Dan die maar.