Huisje aan de rivier

August 3, 2017 in Iceland ⋅ ⛅ 9 °C

We zijn aan het eind van de middag in ons huisje gearriveerd.
    Vanuit Myvatn ging de weg 1 over in de 87 die in een Amerikaanse stijl recht over de heuvels ging. Uiteindelijk ging ie over in gravel waar je dus 80 over heen mag. Op zich vrij gladde gravel maar om daar nu zo hard overheen te gaan...
    Helling van 10 en 14 procent was even niet verwacht maar vormde geen probleem.
    Hier in het Noorden zijn in het verleden behoorlijk wat uitbarstingen geweest waarbij lava altijd Noordelijk richting zee stroomde. Deze lava heeft uiteindelijk ook het Myvatn meer afgedamd anders had het niet bestaan. We reden daarom door uitgebreide lava velden en langs kleine kraters om uiteindelijk in ons eerste huisje (voor 3 nachten) te belanden.
    Dit is een houten huisje van het type 'alleen op de wereld' tegen een heuvel gebouwd en in het dal stroomt een riviertje in verschillende takken richting zee.
    Er werd ons gewaarschuwd dat we hier onbereikbaar zouden zijn met de gsm, maar dit blijkt niet helemaal waar en met wat geluk en geduld kunnen we zelfs data over internet pompen.
    We moeten nog bekijken wat we de komende dagen gaan doen.