Watervalletje achter het huisje

August 9, 2017 in Iceland ⋅ ⛅ 27 °C

Even een picknick zo'n twee en een halve km achter het huisje (op de achtergrond van de eerste foto) bij een kleine waterval in een kloof. Een minuut nadat we de picknick foto namen begon het te regenen.
    De boerderij hond was al die tijd als gids meegelopen en was net als ons helemaal nat... Naast 2 honden hebben ze ook nog een IJslandse Garfield trouwens.

Morgen komen we in het 'golden circle' gebied, het gebied wat de meeste mensen bezoeken als ze met het vliegtuig aan komen en maar een paar dagen tijd hebben. Attracties liggen niet ver uit elkaar vooral in en rond Reykjavik en verder langs de zuid-kust.

We gaan morgen eerst naar het Thingvellir nationaal park waar de breuklijn overduidelijk als een vrij rechte kloof boven het land steekt. Het land is aan de Noordkant ook hoger gelegen als aan de zuid kant waar een groot meer in een schitterende vallei ligt. Om het even helemaal af te maken stroomt door een deel van die kloof ook nog een riviertje via 2 watervallen het meer in. Erg mooi, en een plek met geschiedenis: dit is waar de politiek in IJsland begonnen is. Hier gaan we waarschijnlijk wel even rond hangen aangezien de weer verwachting goed is.

Daarna gaan we naar de Gulfoss, een dubbele brede waterval met ook heel veel water wat daar naar beneden dondert.

Dan rijden we een stukje terug naar de Geysir en Stokkur geisers (elke 20 minuten een water kolom bij de Stokkur) en daar vlak bij is ons huisje, een beetje zoals ons eerste huisje maar dan met onze eigen hot tub (waar we alleen morgen-avond tijd voor hebben maar dat terzijde).

Vandaag is dus een soort stilte voor de storm, we gaan in rap tempo een groot aantal attracties zien na vandaag... (Cliff hanger ;-)