Bootreis terug

August 17, 2017, North Atlantic Ocean ⋅ ☁️ 9 °C

We waren nog maar net vertrokken en we hadden al lunch met pizza terwijl we het fjord nog uit vaarden. Daarna Rummikub en Linda heeft gewonnen. IJsland verdween al snel in de mist achter ons.
    Op zee (oceaan) bleef het daarna mistig, soms met zicht rond de 100 meter. De golfslag is merkbaar meer als op de heenreis, soms gaat het schip door een dieper dal en golf erna omdat de golven meer van opzij komen en we ook 2 dekken hoger in de boot zitten merken we dat wat sterker.

Mensen die nog een paar dagen naar de Faröer gaan moeten om 2 uur morgen vroeg hun hut uit, om 3 uur zouden we daar moeten aankomen.

Vannacht hadden we de eerste verwonding deze vakantie: Sam was uit bed gevallen (sliep gelukkig beneden) en voelde een verrekte spier in z'n rug in de ochtend. Bart en Linda zijn regelmatig wakker geweest.
    In de ochtend lekker ontbijtbuffet en het weer is best helder maar weer bewolkt met wat regen bij de Shetland eilanden.

Na de Shetland eilanden werd de golfslag minder en konden we een mooie zonsondergang zien. Ook waren er 2 boorplatformen en een grote boot te zien.

Alec heeft de pannenkoeken ontdekt en dat helpt hem zelfs te stoppen met de PlayStation in de Teen room.

Bij aankomst moeten we eerst 40 minuten wachten totdat alle vracht uitgeladen is en alle auto's van 2 dekken onder ons (waar wij op moeten wachten). Daarna hebben we nog een laatste appartement tussen Hamburg en Bremen maar dan wat naar het noorden. Dit breekt de terugweg zo'n beetje in 2 gelijke stukken.