Bangkok

July 21, 2019 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Onze eerste dag in Bangkok begint met een wandeling naar Wat Saket, ook wel bekend als de Gouden Heuvel Tempel. De tempel biedt een mooi uitzicht over de stad, en is alleen al om die reden de moeite waard. Nadien zouden we normaal naar Chatuchak Weekend Market gaan, maar omdat we 's morgens al wat vertraging opliepen en ik iets te nipt gerekend had qua tijd, raken we niet meer voor sluitingstijd daar.

Dat betekent dat ik de plannen ter plaatse nog even moet aanpassen, en dat is niet evident, zeker niet omdat niet iedereen dezelfde dingen wil doen. Na een kwartier aarzelen, hak ik de knoop door en gaan we naar Wat Pho, een prachtige tempel die normaal morgen pas op het programma stond. Twee deelnemers gaan liever niet mee, en blijven buiten liggen in een park.

Na de tempel, gaan we lunchen, steken we de rivier over en maken een boottocht naar Chinatown, waar onze fietstocht zal beginnen. Sommige deelnemers zien die 'fysieke inspanning' niet zo zitten, maar iedereen gaat toch mee. Op 2u tijd leggen we niet meer dan 9km af, dus het valt allemaal wel mee en gelukkig vinden sommigen het wel leuk.

De avond afsluiten doen we met een gezamenlijk diner, waarna het grootste deel van de groep nog verder gaat feesten. Ik ben fysiek en mentaal kapot Dus ga vroeger slapen