Angkor Wat (dag 2)

July 25, 2019 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

Een van de dingen die je moet doen in Angkor Wat, is vroeg opstaan om de zonsopgang mee te maken. Dat wil zeggen om 4u opstaan, klaar maken en naar daar rijden om tegen 5u bij opening het complex binnen te gaan. Iedereen raadt aan om naar de linkervijver te gaan voor het beste zicht, dus dat deed ik. Enig probleem: het was bewolkt, en van een mooie zonsopgang kwam dus niks in huis. Ach Ja, de natuur heb je niet in de hand. Angkor Wat zelf was mooi, maar toch ook niet mijn favoriete tempel. Een bijzondere plaats, dat wel, maar er waren andere tempels die me meer deden.

Na de hoofdtempel, bezocht ik nog Angkor Thom, Bayonne, de Tomb Raider tempel en de olifantentempel, voor ik rond 10u30 terug keerde naar de hostel. Daar werd ik rond 11u met een tuktuk opgepikt door de Duitse meisjes voor een bezoek aan de verst afgelegen tempels waar ik met mijn elektrische scooter niet kon geraken. Onderweg bezochten we ook nog het landmijnen museum, een kleine maar indrukwekkende getuigenis van het oorlogsverleden van Cambodja.

Op het einde van de dag had ik zo'n 25km gewandeld, en ik was al van 4u wakker dus was ik toch gezond moe. Nadat we samen nog iets gaan eten waren, was het voor mij dus tijd voor wat rust.