• Day 26

Siem Reap (dag 3)

July 26, 2019 in Cambodia ⋅ ⛅ 30 °C

Met mijn drie dagen ticket voor Angkor Wat, kon ik nog 1 dag tempels bezoeken en er stond er nog 1 op mijn lijstje die ik nog niet had gedaan: Ta Phrom, een van de bekendere. Ik besloot uit te slapen, dus was pas tegen 9u30 aan de ingang en eigenlijk was dat te laat. Ta Phrom is inderdaad ook echt een mooie tempel, volledig opgegaan in de natuur en wellicht daarom ook een van mijn favorieten. Maar niet alleen van mij... het was de eerste keer in Angkor Wat dat het voor mij echt te druk was, vooral Chinese en Japanse toeristen die sowieso al met veel zijn. Hoe dan ook was ik blij deze tempel ook nog gezien te hebben.

Op de terugweg naar Siem Reap stopte ik nog enkele keren om een schilderij te kopen, maar de prijzen zijn nogal hoog en het bleek niet evident om ze tot redelijke prijzen te onderhandelen. Voor een groot schilderij van niet zo geweldige kwaliteit vroegen ze al snel 250 dollar, en dat kreeg ik wel naar 70 dollar maar verder wilden ze niet gaan. Jammer, maar dan niet :).

Na de middag was tijd voor wat rust, en omdat Alina zich niet goed voelde, ging ik op bezoek in de andere hostel om daar te zwemmen. Na het eten, bezochten we nog even de night market en daartegen was mijn lamp weer uit dus was het tijd voor afscheid. Morgen nog een laatste dag en dan stilaan terug naar België...