• Day 10

Drakensbergen

September 10, 2019 in South Africa ⋅ ☀️ 25 °C

Hier in de regio van Drakensbergen zijn er zoveel dingen te doen dat het moeilijk kiezen is. We splitsen vandaag op: 8 mensen vertrekken voor een langere wandeling, ik en drie anderen beginnen de dag met een bezoek aan een lokaal opvangcentrum voor roofvogels. De vogels worden ook even losgelaten om ze te trainen om te jagen, en dat is wel indrukwekkend.
    Na ons bezoek beginnen ook wij aan een kortere, maar erg pittige wandeling. De uitzichten zijn prachtig, maar voor mijn reisgezellen is het wel een uitdaging om boven te raken. Gelukkig heb ik intussen al wel wat wandelervaring, en weet ik hoe ik iedereen veilig naar boven en terug naar beneden moet krijgen.
    Op het einde van de dag regel ik voor iedereen nog een helikoptervlucht, zodat ze de omgeving bij zonsondergang vanuit de lucht kunnen zien. Iedereen behalve ik gaat mee (hoogtevrees...) en is achteraf ook razend enthousiast. Er is eensgezindheid: dit was echt (weer) een topdag. Plezant om zo te kunnen gaan slapen