• Day 21

Kaapstad

September 21, 2019 in South Africa ⋅ ⛅ 14 °C

Onze eerste dag in Kaapstad begint met een bezoek aan het beroemde Robbeneiland, de plaats waar Nelson Mandela jarenlang gevangen gezeten had. De overtocht begint en eindigt met een boottocht op zee en die verloopt nogal woelig. Nogal wat mensen worden dan ook zeeziek. Eenmaal aangekomen krijgen we een interessante rondleiding door een ex gevangene. De bustour nadien was minder, maar in het algemeen wel een leuk bezoek.
    Eenmaal terug aan land kijken we op groot scherm naar het wk rugby waar zuid-afrika zijn eerste match speelt tegen Nieuw-Zeeland. Na de lunch rijden we dan door naar het zuiden, naar de eigenlijke kaap de goede hoop. Het regent en het is winderig, maar dat maakt het niet minder leuk. Zeker niet wanneer een baviaan gebruik maakt van het feit dat de autodeur te lang open staat en hij naar binnen glipt op zoek naar eten. Aap in de auto.
    De avond afsluiten doen we weer met ons groepsdiner, en dan is het weer bedtijd. Nielsje is nog altijd moe