Taichung day 2

October 3, 2016 in Taiwan ⋅ ⛅ 30 °C

Dagen började inte precis bra då Andy fick någon typ av matförgiftning under natten och fick åka till akuten cirka 5 på morgonen... han mådde dock mycket bättre på dagen och vi begav oss ut för att äta! Street food fick det bli, allt från friterad kyckling till boba tea. Efter att ha sett centrum och tittat på några parker så tog vi bussen hem för att sedan åka till en view point. Taichung är lite som Falun, det ligger i en grop, så det var en riktigt fin utsikt över staden. Efter det åkte vi till det stället som uppfann bubble tea och åt tofu och drack det kända bubble tea. Tror Tang har druckit så mycket boba tea så det räcker för flera veckor nu haha. Otroligt mätta av allt te så gick vi ut och hittade på några gamla övergivna haj modeller som av någon anledning bara låg mitt ute i naturen. På vägen dit blev Andy livrädd för en "orm" som kom mot oss, men det var en hund... kanske ska kolla upp synen. Nu är vi tillbaka och ska sova och hoppas att denna natt inte håller på några akuten besök.Read more