Taipei day 2

October 9, 2016 in Taiwan ⋅ ⛅ 22 °C

Dagen började inte bra då vi inte hittade rumsnykeln när vi skulle gå ut. Tang stannade kvar och letade medan vi var och köpte mat, men nyckeln var spårlöst försvunnen... vi visste att vi hade låst upp dörren kvällen innan så antingen hade vi glömt den i låset och någon tog den, eller det mest sannolika, att den skulle finnas någonstans i rummet. Efter att ha sökt igenom och vänt upp och ner på hela rummet så hittade vi fortfarande inte nyckeln. Vi skrev till ägaren av rummet och hon skrev att konstigt nog är det inte första gången någon som bor där förlorar nyckeln. Jag var orolig att vi skulle få betala mycket för att ersätta den men det var endast 500 dollar, alltså ungefär 50 kronor var när vi delade upp det. Med olåst dörr åkte vi till en nattmarknad och titta, kan tillägga att det även spöregnade denna dag, men det hindrar inte oss! Bra slut i fötterna och blöta var vi när vi kom tillbaka till rummet vid 9 tiden. Vi vilade ett tag sen gick jag och Andy ut på matjakt igen då Tang var för trött för att följa med. Men nu är det sent så nu blir det att sova, godnatt! Tog förövrigt knappt nå bilder så blir bara denna som är på vår sena kvällsmat.Read more