Korea day 3

October 13, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 17 °C

Efter att blivit tokig på ungarna som sprang runt och lekte lekar hela morgonen så gick vi till slut upp för att köpa lite frukost/lunch. Vi köpte instant nudles som vi gjorde iordning i köket som finns på vårat guesthouse. Vi åkte sedan till en gamal koreansk by för att kika, och jag var sugen på att ta en promenad så vi tog oss till en 8 km lång flod med olika konstverk i och började vår promenad. Efter att ha gått cirka 1 och en halv timme insåg vi att vi gått alldeles för långt och var långt ifrån alla kommers. Men efter att ha letat på närmaste tunnelbanestation så var det inget problem längre. Vi tog oss in till samma marknad som igår och jag köpte lite strumpor! Det var riktigt kyligt och vi begav oss till en marknad som ligger lite närmare vårat guesthouse. Det var 11 grader och blåste och vi har inte med oss så varma kläder så det är ett litet problem. Påvägen tillbaka testade vi även sibylla, jag tyckte det smakade ungefär lika som i Sverige men Tang höll inte med. Det är många street performers ute och är riktigt duktiga. Tycker det är mysigt att stå och lyssna/titta, kan stå hur länge som helst. Nu är vi jättetrötta (speciellt i benen efter att ha gått över 2 mil), så godnatt!Read more