Korea day 4

October 14, 2016 in South Korea ⋅ ☀️ 20 °C

Idag satt klockan på 9 då vi skulle byta guesthouse igen, nu slipper vi förhoppningsvis ungar... vi vandrade iväg till det nya som låg typ 700 meter ifrån det gamla, väldigt skönt. Väl där kunde vi inte checka in direkt men vi vilade i deras allrum tills vi kunde checka in. Vi delar rum med 6 andra denna gång men det är väldigt lugnt då dom flesta hänger i allrummet för det mesta. Vi vilade lite och drog sedan till ännu en marknad, där köpte jag min efterlängtade mugg från korea! För er som inte vet så samlar jag på muggar och fick lov att begränsa antalet denna resa och tänker att jag endast får köpa här samt i Japan. Efter att ha gått runt på marknader ett bra tag så återvände vi tillbaka till vårat guesthouse där vi fick idéen att vi skulle gå ut på en klubb i kväll. Vi bor trots allt i Hongdae som är ett ungdomsställe som består utav så många klubbar, känns dumt att inte testa nu när vi bor mitt i det. Lite innan vi skulle gå så började vi prata med en amerikan som bor i samma rum som oss och det visade sig att han skulle till samma klubb som vi tänkt. Han har varit i Korea i 9 månader och varit soldat så nu när han fick ledigt skulle han och de andra militärerna ut. Väl där var det så mycket folk och har aldrig hört så hög musik i mitt liv. Det slutade med att vi gick hemåt vid 4 tiden och köpte med oss lite mat som vi åt i allrummet. Nu är vi trötta och bör verkligen sova, godnatt!Read more