Busan firework festival

October 22, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 18 °C

Det blir mycket packande för oss, även idag fick vi packa ihop våra grejer då vi ska byta hostel för att detta var fullt. Eftersom det är en fyrverkerifestival idag så är det så mycket folk i omlopp överallt. Det gick knappt att komma fram vid tunnelbanan och för oss att komma in med våra stora ryggsäckar var i princip omöjligt. Tillslut lyckades vi klämma oss in och var påväg till det nya stället. Det låg väldigt nära tunnelbanestationen så det tog inte lång tid innan vi hittade på det. Nu har vi även skilda rum då jag sover i ett rum för tjejer och Tang i ett för killar. Filippinerna som vi träffade på det andra hostelet var nere på stranden och tog platser redan vid 3-tiden så när vi kom ner vid 6 så hade vi kanonplatser! Nästan längst fram på ett lakan på stranden. Där satt vi och inväntade fyrverkerierna som skulle börja vid 8. Jag förväntade mig att det skulle hålla på cirka en haltimme men en hel timme med fyrverkerier blev det och det var så fint och helt otroligt att sitta på en strand i Busan i slutet av oktober och kolla på fyrverkerier, ett så bra minne. Vi avslutade med att äta koreansk barbecue och begav oss sedan hemåt. Jag var så sugen på mjölk och choklad påvägen hem dock så sprang in på 7-eleven och köpte världens minsta mjökförpackning. Nu är det dags att sova!Read more