• Day 2

Montenegro - Russian Land

June 15, 2017 in Montenegro ⋅ ⛅ 23 °C

Várom a percet, mikor az oroszok Montenegrot is Oroszországhoz csatolják, annyian vannak itt. Már gyanús volt a repülőn is, mert leszálláskor tapsoltak az utasok, ami tapasztalataim szerint rájuk jellemző. Vízum nélkül utazhatnak és egy orosz zázat csinál.
    Nagyon keveset aludtunk. Részben azért, mert sokáig ébren voltunk, részben azért, mert a szomszéd fél ötkor elkezdte fúrni és faragni a falat. Aztàn a reggeli harangszó, mint anno Mostarban a müezin éneklése - végérvényesen felkeltett.
    Sajnos a napocska nem igazán volt velünk, amit azért sajnálok, mert így sokkal kevésbé színes a táj. Eddig látott képek alapján a víznek inkább zöldes árnyalata van...és valóban, inkább smaragd, mint türkisz színű a víz. A délelőtti fürdés után úgy döntöttünk felkerekedünk és bevásárolunk másnap reggelihez valót. Megtaláltuk a mega shopping centert is, ahol a luxus márkák egy négyzetméterre jutó sűrűsége valószínű nagyobb, mint Montecarloban. A helyi piacon nagyon szép termékek voltak: kóstolni is lehetett mindent. Proscuto proscutoval...itt nagyon megy. Jól bevásároltunk, így letudtuk az ebédet és vélhetően a következő napok reggelijét is.
    Amúgy nekem nagyon fura, amolyan balkáni hangulat jellemzi az óvároson kívüli összképet. Teljesen eklektikus, nehezen körülírható, de mégis tipikus építészeti vonásokat fedezek fel. Sok a nagyon modern magas épület, még többet építenek, miközben mégis sok a lapukkant, rendezetlen rész.
    Próbáltam sziesztázni, de persze nem tudtam.
    Délután ismét fürödtünk egyet, most egy másik beach-en. Nagyon sok a gyerek. Helyi és turista. Kanadában nem nagyon láttam gyerekeket, persze nem is nyaralóövezetben voltunk.
    Az estét rövidre zártuk, mert elnyomott a fáradtság. Egy könnyű vacsorát ettünk a vegetáriánus bárban, ahol egy kedves idős bácsival jót beszélgettünk. Bánátból származik...sok kifejezést tud magyarul. Megtudtuk tőle, hogy Orbán Viktor jó vezető és Soros a közellenség. Mintha csak a magyar híreket hallottam volna. Agymosás az van mindenhol....