• Day 9

Welcome to Afrika

February 9, 2018 in Tanzania ⋅ ⛅ 26 °C

Nehéz összefoglalni az elmúlt majdnem két nap eseményét röviden. Utazásunk a vártnál sokkal hosszabb volt: még indulás elôtt törölték a Nairobi-Zanzibár járatunkat, amivel reggel értünk volna ide. Ennek tudatában gyorsan szerveztem egy vezetett városnézést Nairobiba - még indulás elôtt, amit végül lemondtunk, mert sikerült átfoglalni a jegyünket Amsterdamban egy másik reggeli járatra. Aztán ahogy Nairobiba értünk kiderült, hogy azt a járatot is törölték. Felajánlottak viszont szállodai szobát, ingyen vízumot, ebédet... amit így elfogadtunk, mert kevés idônk lett volna a városnézéshez így, illetve eléggé kezdett energia szintünk is megcsappani. A repteret elhagyva - ami meglepôen kihalt volt - a fôút mellett óriás plakátokon hírdet az IBM, SAP, Mylan... csupa olyan cég, ami otthonról is imserôs. A levegô meleg, de frissítô volt, persze ahogy rátèrtünk a fôútra, sûrû kipufogó szag mindenfelé. Vezetni még Sri Lankán tapasztaltakhoz képest is veszélyesebben vezetnek. Alapvetôleg az erôs szélsôségesség jellemezte Nairobi utcaképét az ôskáosz mellett...
    A hotelban kellemesen pihentünk, csak akkor kezdtünk aggódni, amikor a du. 4-re ígért busz még f6-kor sem volt ott... Ahogy utólag kiderült Joni is azt a napot Nairobiban töltötte, mivel lekéste a járatát. Szegény, egy nap alatt megjárta Johannesburgot, Nairobit.... Zanzibart.
    Este nagyjából egy idôben értünk végül Zanzira, ahol igazi trópusi klíma fogadott. Szállásunkat gyorsan elfoglaltuk... valami csoda ami itt várt, valóban! Késô este meglâtogattuk a fesztivált is... az állunk leesett... családias de pulzáló hangulat fogadott. Jó itt, nagyon jó!