Budva

• 30photos
  • 0videos
  • 10kilometers
  • Day 1

Utazás

June 14, 2017 in Montenegro ⋅ ☀️ 29 °C

Néha még mindig olyan bizarr belegondolni, hogy pár óra alatt a világ egy távoli pontján találhatod magad. Így van ez akkor is, mikor csak 800-900 km-t ugazol egy óra leforgása alatt... Isten hozott a Balkánon! Erre a déli kis országra rég kíváncsi voltam...persze most nem fogjuk bejárni, csak ízelítőt kapunk belőle. Podgoricától egy bő óra Budva: hegyeken és a Skodra tavon keresztül vezet az út. Elég sötét volt, mire ideértük, így nem tudtunk a panorámában gyönyörködni - talán nem is baj, mert így nem lettem rosszul a szerpentínen. Ami viszont még a sötétben is feltünk, hogy Dubrovnik régióhoz képest sokkal kisebb a forgalom és kevesebb a fényszennyezés, vagyis sokkal kevesebben élnek/vannak a partszakaszon... Szállásunk nagyon kellemes, főleg ennyi pénzért (15 Euro/nap/fő). Az óváros kellős közepén. Apró sikátoros kis utcák kanyarognak a vár falain belül. Kinéztünk a partra is : egy pár mega nagy yacht parkol a kikötőben. Éhesek voltunk, estr megvacsiztunk. Nem volt rossz, de jó sem, viszont megtanultam, hogy itt az eszpresszó az risztretto.
    Gyakorlatilag este bolyongtunk egy jót, bekandikáltunk a sarkokba és vártuk a reggelt, hogy kezdődjön a strandszezon.

• Day 2

Montenegro - Russian Land

June 15, 2017 in Montenegro ⋅ ⛅ 23 °C

Várom a percet, mikor az oroszok Montenegrot is Oroszországhoz csatolják, annyian vannak itt. Már gyanús volt a repülőn is, mert leszálláskor tapsoltak az utasok, ami tapasztalataim szerint rájuk jellemző. Vízum nélkül utazhatnak és egy orosz zázat csinál.
    Nagyon keveset aludtunk. Részben azért, mert sokáig ébren voltunk, részben azért, mert a szomszéd fél ötkor elkezdte fúrni és faragni a falat. Aztàn a reggeli harangszó, mint anno Mostarban a müezin éneklése - végérvényesen felkeltett.
    Sajnos a napocska nem igazán volt velünk, amit azért sajnálok, mert így sokkal kevésbé színes a táj. Eddig látott képek alapján a víznek inkább zöldes árnyalata van...és valóban, inkább smaragd, mint türkisz színű a víz. A délelőtti fürdés után úgy döntöttünk felkerekedünk és bevásárolunk másnap reggelihez valót. Megtaláltuk a mega shopping centert is, ahol a luxus márkák egy négyzetméterre jutó sűrűsége valószínű nagyobb, mint Montecarloban. A helyi piacon nagyon szép termékek voltak: kóstolni is lehetett mindent. Proscuto proscutoval...itt nagyon megy. Jól bevásároltunk, így letudtuk az ebédet és vélhetően a következő napok reggelijét is.
    Amúgy nekem nagyon fura, amolyan balkáni hangulat jellemzi az óvároson kívüli összképet. Teljesen eklektikus, nehezen körülírható, de mégis tipikus építészeti vonásokat fedezek fel. Sok a nagyon modern magas épület, még többet építenek, miközben mégis sok a lapukkant, rendezetlen rész.
    Próbáltam sziesztázni, de persze nem tudtam.
    Délután ismét fürödtünk egyet, most egy másik beach-en. Nagyon sok a gyerek. Helyi és turista. Kanadában nem nagyon láttam gyerekeket, persze nem is nyaralóövezetben voltunk.
    Az estét rövidre zártuk, mert elnyomott a fáradtság. Egy könnyű vacsorát ettünk a vegetáriánus bárban, ahol egy kedves idős bácsival jót beszélgettünk. Bánátból származik...sok kifejezést tud magyarul. Megtudtuk tőle, hogy Orbán Viktor jó vezető és Soros a közellenség. Mintha csak a magyar híreket hallottam volna. Agymosás az van mindenhol....

• Day 4

Mogren beach

June 17, 2017 in Montenegro ⋅ 🌙 19 °C

Mivel a tegnapi este jóval hosszabbra sikeredett a tervezettnél és mivel beneveztünk a délutáni szigetlátigatós barbeque programra, úgy döntöttünk, hogy nem terheljük magunkat fárasztó kirándulással, így a helyi Magren beachre mentünk megint. Annak reményében, hogy ma fényárban fog úszni. Majdnem össze is jött. Mindenesetre itt és most szeretném leszögezni, hogy fárasztó dolog a nyaralás :-).
    Az időjárás miatt elmaradt a barbeque sajnos. Helyette lazultunk tovább..

• Day 5

Hawaii beach

June 18, 2017 in Montenegro ⋅ ⛅ 25 °C

Mivel tegnap kimaradt, ma átmentünk a szemközti kis szigetre. Tettük mindezt azért, mert a beszámolók szerint ott a legszebb a part. És ez így igaz. Visszamentünk a hajóskapitányunkhoz, aki készségesen állt szolgálatunkra... neki is jó élményei voltak a magyarokkal és magyarországi látogatása mély nyomokat hagyhatott, mert folyamatosan valamilyen kecskeméten elköltött vacsoráról mesélt...
    Szóval bevitt minket a sziget széléhez, ahovs max békatalppal lehetett volna beúszni. A képek magukért beszélnek.
    Kb egy órát úszkálhattunk, majd visszavitt a hivatalos strandra. Ott is eltöltöttünk egy kis időt.
    A víz ezen a részen sokkal sósabb, kövesebb és hidegebb is, de ez sem vette el a kedvemet...csodás volt.
    Kár lett volna kihagyni...
    Lassan a végéhez közeledik utazásunk. Sok élménnyel gazdagodtunk, pihentünk is meg nem is... töltődtünk.
    Az biztos, hogy ebbe a kis országba vissza kell jönni és felderíteni a történelmi részeket, hegyeket, partszakaszt. Az általános utcaképet tekintve tényleg vegyes a kép, de a természet és a jó hangulat, finom kaják és italok mindent kárpótolnak.