• Day 9

Mount Rushmore

August 28, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Vyjizdime smer Minneapolis, Minnesota. Stravil jsem tam rok na stredni skole a tak jsme se rozhodli, ze navstivime moji hostitelskou rodinu. Je to zhruba 1000 mil. Behem techo 1000 mil neni naprosto vubec nic. Tedy alepson nebylo do roku 1923, kdy Gutzon Borglum nechal ve skale vytesat 4 nejslavnejsi prezidentny USA.

Mt. Rushmore je pamatnik americkeho patriotismu. Vsude americke symboly a vlajky. Ostatne Americkou vlajku by tu mela vlastnit kazda spravna domacnost a idelane ji mit vyvesenou na predzahradce. Cekal jsem, ze bude daleko vetsi security a ruzne kontroly kolem pamatniku, tak si to alepson pamatuju, kdyz jsme sem jeli pred 8 lety. Tentokrat vlastne vubec nic. Jedine co nas stve je, ze nam sem neplati nas pass na narodni parky, vstupne je totiz zdarma, nicmene chteji $11 za parkovani.

Nasleduje kratky elaborat na kterem z 10 ruznych parkovist mame zaparkovat. Je relativne pozde odpoledne a tak uz tady neni ani noha. Tedy alespon podle zaplnenosti onech 10 parkovist. Na pamatniku je lidi relativne dost, nedovedu si predstavit jak to musi vypadat, kdyz je parkoviste plne, a to verim, ze se obcas stane.

Pamatnik je moc pekny. 4 obrovske hlavy majestatne se tycici nad skalnatou vysocinou. Skaly lehce pripominaji oblast Prasnych skal. Koukame na naucny film a prochazime muzeum. Stavba trvala celych 14 let. Jeste se koukam na vlajky vsech statu v USA a vyjizdime smer Minnesota.