Versailles

June 19, 2019 in Belgium ⋅ ⛅ 21 °C

Idag är dagen vi båda har sett fram emot.
    Startade tidigt och hamnade i morgontrafiken in mot Paris. Kom in i Versailles och snurrade runt på en massa smågator ej gjorda för husbil. Men vips var vi ute på större gator och såg slottet. Hade fått ett tips på en parkering för större fordon. Min duktiga kartläsare Maggan lyckades se den lilla skylten med namnet på parkeringen😘
    Uppe vid slottet blev det lite strul med biljetterna för att vi inte fattade. Slottet var så fantastiskt som man hade föreställt sig. Spegelsalen, bataljsalen och allt annat.
    Sedan bar det av ut i ”träggårn”. Vi gick runt och tittade i denna park en stund. Sedan köpte vi biljetter till minitåget som körde runt hela området. Visste det var stort men det var enormt.
    Nöjda och glada gick vi till en uteservering.
    Där beställde vi var sin Galette med olika innehåll.

Dags att åka igen. Upplevde mina värsta mil på ringleden i Paris. Bilar överallt som bytte fil hela tiden. Motorcyklar som körde förbi mellan köerna. Räddningsfordon som försökte komma fram.
    Men en positiv sak var det! När vi rundade ett krön så stod Eiffeltornet där i solskenet. Inget som skymde och vi såg hela från där vi kom. Riktigt häftigt.
    Några mil på vägen sedan hamnade vi i Belgien. Hittade en liten camping vid Chimey där munkarna brygger trappistöl.